מאמרים אמפיריים
הידע המושגי של מורים במדעי הטבע ומודעותם לידע התלמידים על הישגי הלומדים
ועל התקדמותם / שאול שכטר, ורדה בר ופנחס תמיר
ניתוח תכניות לימודים וספרי לימוד במדעי הטבע בישראל בהשוואה למדינות אחרות / פנחס
תמיר ושרי זיו
עקרונות ודרכים בחיבור מדריך למורה בביולוגיה כאמצעי להעברת מסרים ומידע למורים / נעה
אבולעפיה
מטפורות של מורים ותלמידים שהתנסו בפיתוח קוריקולום על-תחומי הבנייתי / יעל נבו ותמר לוין
תמורות בחברה הישראלית והשתקפותן בתנכיות הלימודים של גיל חינוך חובה שבח אדן
הלכה ומעשה של תכניות לימודים / אריה לוי
עשור לתכנית החדשה בביולוגיה בבית הספר התיכון / פנחס תמיר
הוראת הנושא "הסכסוך הערבי-ישראלי" / עדה מוסקוביץ, שפרה קולת, אסיה רמברג
עמדות התלמידים בנושא הסכסוך הערבי-ישראלי / ישראלית פוקן
המשמעויות של מחקר ה-IEA בתחום תכניות הלימודים וההוראה / בנימין ס. בלום
שלושת הדברים המעניינים ביותר / רבקה פרנקל וברוס צ'ופן
ממדים שונים של כושר המיון אצל תלמידים מבוססים וטעוני-טיפוח / תמר לוין ורבקה
מהרש"ק
ההישגים בלשון הכתובה בבית-הספר התיכון הדתי / רפאל צ. אהרנסון
מה הצליחו ומה לא הצליחו ללמוד תלמידי ביה"ס היסודי בתחום הנושא הגיאומטרי "שיקוף
בישר" / פרלה נשר
הערכת עבודת המעבדה בהוראת הכימיה / איטה כהן, רות בן צבי, אבי הופשטיין ודוד סמואל
המחקר הבינלאומי של הישגים לימודיים והשלכותיהם על תכנון הלימודים / אריה לוי
הערכת שינויים קוגניטיביים ואפקטיביים אצל בני נוער בנושא השואה בעקבות הוראה בשיטת "אימוץ קהילה"
תצפיות על דרכי הוראת הביולוגיה בבתי-הספר התיכוניים בישראל / פנחס תמיר
ניתוח תוכן של מקראות הלימוד ובדיקת שליטת התלמידים בנושא: "קורות עם ישראל בדורות
האחרונים" / ריקי רימור
הפעלת תכנית לטיפוח הלימוד העצמאי של התלמידים (תיאור מקרה וניתוחו) / ליאה קרמר
הכשרת מנחות לצוותי מורים העוסקים בפיתוח תכניות לימודים (חקר מקרה) / נעמה צבר - בן
יהושע, משה זילברשטיין, רחל ארבל
קבוצות משימה משותפות למפקחים ולמתכנני לימודים (מחקר פעולה) - שבח אדן
תצפית כמכשיר לבדיקת "נאמנות הביצוע" במסגרת הפעלת תכניות לימודים / דוד דקמן
הוראת הלכה בשיטה מתכונתת / יהודה איזנברג
עשר שנים של שימוש בספר לימוד לטבע, הערכה מסכמת / עליזה בכר, רות רז
ראשומון בהפעלת תכניות לימודים / מרים בן פרץ, שפרה שינמן
השימוש במבחן לתלמידים בהשתלמות מורים לקראת הפעלת תכנית לימודים חדשה / אברהם
בלום, משה אזנקוט
הסיור הגיאוגרפי והפעלתו - ניסוי ומסקנות / יורם בר-גיל
איתור וניתוח גורמים נבחרים בהוראת הפיסיקה ובלמידתה להערכה מעצבת של חומר לימודי /
מנחם פיינגולד, מרים ריינר
השימוש בטכניקה של ניתוח עיסוקים לשם הערכת תכניות לימודי ועדכונן / רינה דורון ואמנון
פישקין
בדיקה איכותית של הפעלת תכנית לימודים, בביולוגיה; חקר-מקרה / נעמה צבר בן-יהושע
תהליכים בפיתוח חומר לימודים מקומי / שבח אדן, שמחה מוזס ורבקה עמיעד
תפקידן הפונקציונלי של דיאגרמות בתכנון ובפיתוח תכניות לימודים / שרה גורי-רוזנבליט
טיפוח לומד בעל הכוונה עצמית; תרגום הרעיון למונחים המאפשרים מדידת הישגים משה
זילברשטיין ועדה גבע
רמת ההישגים בבתי ספר ממלכתיים וממלכתיים-דתיים / אריה לוי ורותי רז
שיקולים קוריקולאריים בפיתוח מודל חדש להכשרת מורים - מכללות לחינוך משלבות לימודי
אוניברסיטה פתוחה / שרה גורי-רוזנבליט
מיקומם של היבטים חברתיים בהוראת המדעים, בחטיבות הביניים / חנה ויניק, ראובן
לזרוביץ ומיכאל מור
מבנה לימודים רב-פנים: המקרה של בתי ספר אוטונומיים בחינוך היסודי בישראל משה
זילברשטיין ונעמה צבר בן-יהושע
חקר האירוע - "המבחן שבו הסטודנט שואל את השאלות" - בהכשרת מורים למדעי הטבע /
אורי צולר
הוראת תורה שבעל-פה באמצעות מחשב, הערכה מעצבת / יהודה איזנברג
הגיליון האלקטרוני בהוראת הביולוגיה: הרבה יותר ממחשבון משוכלל / עמוס דרייפוס, בנימין
פיינשטיין, יוסף מזוז
זיקתן של תכניות לימודים ייחודיות בבית הספר העל-יסודי הקיבוצי לאידיאה החינוכית-
הקיבוצית / עדנה שהם, נעמה צבר בן-יהושע, רינה שפירא
יועצים קוריקולריים לקידום תכנון הלימודים הבית-ספרי (תלב"ס):לקחים משני חקרי-המקרה
/ נעמה צבר בן-יהושע, משה זילברשטיין וחנה עזר
השפעת תכניות לימודים חדשות בארץ על הישגים בתחום הקוגניטיבי והאפקטיבי, ועל עמדות
צוות ההוראה כלפיהן / נילי פורת
תפיסת התלמידים את אקלים הכיתה בסביבה קומוניקטיבית עשירה להוראת כתיבה / סמדר
דוניצה-שמידט, תמר לוין, מיכל צלרמאיר
תהליכי רכישת מושגים מתמטיים באמצעות הגדרות ובאמצעות דוגמאות אצל תלמידי בית ספר
יסודי / מלכה מאונטוויטן, שלמה וינר
הפעלת תכנית לימודים בכימיה בגליל: מודל להסבת מורים מהוראת מקצוע אחד להוראת
מקצוע אחר / רחל ממלוק, אבי הופשטיין, רות בן-צבי, מרים כרמלי
למידה שיתופית - יישום שיטת הג'יקסו במעבדה לכימיה בנושא חומצות ובסיסים אורית
הרשקוביץ, יהודית דורי
נאורות תרבותית (Cultural Literacy) הצעה לקביעת תשתית ידע משותף לילדי גן רונית אמיר
מצע חינוכי בית ספרי וקליטת תלמידים עולים מחבר-העמים - חקר מקרה / עדנה שוהם וג'וליה
רסניק
טיפוח מודעות לתהליכי למידה של תלמידי כיתה ג' באמצעות פורטפוליו "מציג" / תמר לוין
ואריאל חורין
הוראת המדעים והמתמטיקה בכיתות ב' בישראל באמצע שנות התשעים / פנחס תמיר, שרי זיו,
דורית פטקין
האמנם הביטוי "אנרגיה נוצרת" מעיד על היעדר תפיסת שימור? / עליזה סיון
לשאלת מימושן של מטרות מעורפלות בתכנית הלימודים - מה נותר משיעורי הספרות מחוץ
לחדר הכיתה? / יעל פויס
יש בגרות, לימודי בגרות לתלמידים-עולים (קטינים) נושרי השכלה / ריטה סבר
הערכת התפתחות גישה מערכתית בקרב מורי מט"ס מפתחי תכנית לימודים בגישת STES -
חקר מקרה / רויטל טל, יהודית דורי, אורי צולר
שיטות הוראה ודרכי הערכה חלופיות במסגרת תכנית מוט"ב / רחל ממלוק, דבורה קצביץ, אתי
לאונוב, רות בן-צבי