מאמרים עיוניים
תכנון לימודים בישראל בשנות האלפיים האם החינוך הממלכתי מגיע לקיצו?
על כתיבה ועל הערכה של טקסטים עיוניים
ה"השבחה" כמיומנות חשיבה מסדר גבוה של אינטליגנציה עתידית / פסיג דוד
שילוב מקצועות בהוראת המדעים - למה וכיצד? / אברהם בלום
עם המהדורה השניה של תכנית הלימודים החדשה להוראת ההיסטוריה בכיתות ו'-ט' / שלמה
שביט
גישה פתוחה וגישה מובנית בפיתוח תכנית לימודים / משה זילברשטיין
פיתוח תכנית לימודים בהתאם לצרכי הלומדי כחלק מתהליך ההפעלה / רינה הרשקוביץ, מ.
ברוקהיימר
מקומו של המורה בתהליך פיתוח תכניות לימודים, גישה אלטרנטיבית לתכנון לימודים / מרים
בן פרץ
תכניות לימודים חדשות - התנסויות ולקחים / שבר אדן
השקפות חדשות על התלמיד והשתמעויותיהן לגבי דרכי ההוראה ולגבי תכניות הלימודים /
בנימין ס. בלום
"דמוי המורה" - מושג ומשמעו בתכנון לימודים / עודד שרמר
"הוראה-משקמת" ותכניות לימודים / צלה רון
הוראת השואה כחינוך לערכים / אריה כרמון
שילובו של "שיר התמונה" בהוראת השפה הזרה, תכנית העשרה בלימודי האנגלית והצרפתית /
חנן ברין
התמונה והשימוש בה בהוראת ההיסטוריה / שלמה שביט
פיתוח תכנית לימודים בכימייה על פי מודל ההניעה (המוטיבציה) של Ausubel / אבי
הופשטיין, רות בן צבי
יחסי הגומלין בין הערכה והפעלה של תכנית לימודים / פנחס תמיר
המפות ככלי עזר ללימוד שמואל א' / משה אילן
התצפית באירועי תכנון-לימודים / עודד שרמר
עשור שני לאגף לתכניות לימודים / שלמה בן אליהו
"מודל מערכתי משולב לפיתוחן ולסיגולן של תכניות לימודים" - כלי נוסף לתכנון לימודים
ולחשיפת "הפוטנציאל של תכניות לימודים" על ידי מתכננים ומורים / יובל דרור
כיצד להפוך את "תכנית הלימודים" לכלי המארגן את החשיבה הדידקטית של המורה? / משה
זילברשטיין ונעמה צבר בן-יהושע
העבודה האקולוגית כדוגמה להשפעה הדדית של השדה והמרכז בפיתוח ובהפעלה של תכניות
לימודים / פנחס תמיר
תכנון לימודים ורכישת שפה שנייה בחברת הגירה / עלית אולשטיין
פרספקטיבות הוראה ואוריינטציות קוריקולריות של מורים מנוסים ובלתי מנוסים - מבט על
ההתפתחות המקצועית של המורה / רות זוזובסקי
ה"מדריך למורה" וזיקתו אל הפרקטיקה / עודד שרמר
"תכנית לימודים" - עיון מושגי / עודד שרמר
מאפיינים של קליפה ללומדה נבונה / יהודית דורי, דב דורי, ג'רום מ' יוכים
התפתחות פרופסיונלית של מורים: דיאלוג בין בתי הספר לאוניברסיטה / שושנה קיני
הלכה למעשה בכתיבת ספר הלימוד "יחיד וחברה" / רות כץ-אופנהיימר
מתכנית לימודים לתכנית חינוכית, הצעת עקרונות יסוד חינוכיים לבית ספר יסודי עתידני / רוני
אבירם
ספר ומקומו בבית הספר / אריה לוי
הנחות הרמנויטיות של מחברי ה"מדריך למורה" לספר ירמיהו בסקטור הממלכתי ובסקטור
הממלכתי-דתי / נתן בכרך
עשור לכתב העת / משה אילן
הלכה ומעשה בכתב העת: הלכה למעשה בתכנון לימודים - הערכה היסטורית של עשרת
הגיליונות הראשונים 1995-1976 / יובל דרור
סצינה ואימפרוביזציה - עקרונות לתכנון לימודים / שפרה שינמן
חינוך לשלום: השלכות לטווח הארוך בתחום תכניות לימודים ומיקומם במקצועות מדעי
החברה: היבטים פורמליים ובלתי פורמליים / יהודה ליאון
אשנ"ב: דגמים למיקוד למידה תוך תהליכי התבנות / עדנה ענבר, שרית רביד, תמר פלד
המהפכה הצרפתית בספרי הלימוד להיסטוריה בישראל / יהושע מטיאש, דורון נידרלנד
שיטת האירועים והפצת תכניות לימודים / ברנדה בקון
מקומו של המשחק בחינוך / שולה יונה ורוני אבירם
הכרעות קוריקולריות של מורים / משה אילן
תהליכי הפקת הצגה כדרך ליצירת תכנית לימודים / שפרה שינמן
לימודי מדעי החברה ושילובם כנדבך למימוש המלצות הוועדה לבדיקת לימודי היהדות בחינוך
הממלכתי (ועדת שנהר) / יהודה ליאון
מבנק פריטים למאגר משימות: קווים מנחים לפיתוח מאגר משימות בחינה במקרא לתלמידי
כיתה ד' / אריה לוי, צפורה ליבמן, גילה זליקוביץ
חינוך לזהות יהודית לפי תכניות הלימודים במקרא בחינוך הממלכתי והממלכתי-דתי והדגמות
מחומרי הלמידה בספר עמוס / נתן בכרך
אבחון ושיפור אקלים כיתתי בבית הספר היסודי בישראל במצקוע המתמטיקה / יוסף מניס
שינוי במערכת החינוך: להעמיק מעבר לציפוי הטכנולוגי / לואיס אוסין
הצעה לשינוי תפיסתי בתכנון הלימודים והשתמעויות לגבי המבנה הארגוני של האגף לתכניות
לימודים / עדנה ענבר
מתחת "למטרית השנוי" במערכת החינוך / נילי פורת
חלקים חיוניים מהתכנית שרק אותם חייבים ללמד / יוסף יונאי
מרכיב העניין בטקסטים עיוניים: מה מושך את הקוראים - ולאן? / אסיה שרון
הכשרת יועצים לאוריינות: התפתחות ידע מקצועי ודפוסי ייעוץ / חנה עזר, נורית מירב
בניית יחידות למידה בצוות - אמצעי לשינוי חינוכי בחדר המורים / מאירה איזנהמר
סוגיה: לשם מה צריך לאמץ תכנית לימודים מבוססת על סטנדרטים ומה ההשלכות של תכנית
כזו על תהליך ההוראה-למידה-הערכה? / ג'ודי שטיינר
שלוש גישות לטכנולוגיות המידע בחינוך / רוני אבירם